Tech-info

Tech-info


Bms rc Tuning

Op deze pagina vindt U technische info omtrent de onderstaande produkten.
Aan deze pagina wordt nog gewerkt. Mocht u vragen hebben omtrent een onderwerp mail ons dan even

Shock oil conversion tabel WT naar CST 
Cts
 WT
100
10
150
15
200
20
275
25
300
27.5
350
30
400
32.5
425
35
450
37.5
500
40

Antie Rol-bar
1:8 buggy/truggy offroad modellen zijn voorzien van een stabi. Over het algemeen zal een dunnere stabi meer grip in de bochten geven (laag grip). Voor het rijden op astro (hoog grip)is het raadzaam om met dikke stabi's te rijden. Hierdoor zal de rol van Uw auto sterk verminderen en het rijgedrag verbeteren (minder zenuwachtig) U dient voor de diverse modellen de stabi aan te passen in model en lengte.
Wij hebben de volgende 3,2 stabi en passende 5,8  mm kogels voor U samengesteld.
Dubbele servo met y-kabel
Bij de montage van 2 servo's met een y-kabel is het belangrijk dat de mechanische uitslagen van beide servo's gelijk blijven. Daarom dienen alle verbindings armen dezelfde lengte te hebben. Verder is het belangrijk dat de trim instelling op Uw zender op 0 geplaatst wordt.
De rechtuitloop van uw model dient U in te stellen in het sub-trim menu.
De reden hiervoor ligt in het feit dat in het trim menu alleen het neutraal punt wordt gewijzigd.
In het sub-trim menu wordt het hele pakket gewijzigd (neutraal + end points). 
Clutch
De Bms kevlar clutch voor 1:8 cars dient na de eerste montage ingerubt te worden.
De clutch is gemaakt van zacht kevlar, dit is gedaan om veel tractie te genereren, het gevolg is een koppeling die gevoelig is voor slijtage. Om de kevlar clutch slijtvaster (maar minder tractie) te maken dient U na de eerste montage de auto op de grond te drukken en ca 5x2 seconden vol gas te geven met tussenpozen van 20 seconden. Verder is het van belang dat Uw koppelingsklok rond en glad is.

King Pin (excentrisch fusee)
King-pin is een methode om het camber van de wielen mechanisch te wijzigen.
In basis is het zo dat er bij meer king-pin ook meer camber ontstaat, dit wordt veroorzaakt door de bovendraagarm of de turnbuckle. Deze zijn  korter afgesteld zo ontstaat er meer camber.
Een ander aspect van King-pin is het feit dat bij volledig insturen het camber juist verminderd door het gebruik van King-pin.
Door het gebruik van King-pin veranderd ook de verdere geometrie van de auto controleer altijd de lengte van de steekassen, deze kunnen door een gewijzigde king-pin zover verplaatst worden dat deze uit de outdrives vallen.






Copyright BMS RC TUNING - All Rights Reserved. Other Content Copyright and Trade Mark throughout the site are of their respective owners, used here for review purposes only. Reprint or Reproduction of Any Material In Part or in Whole is Strictly Forbidden. BMS RC TUNING is niet verantwoordelijk voor de content van adverteerders en affiliates. Heb je vragen, opmerkingen of een klacht KLIK HIER om met ons contact op te nemen. Privacy Policy van BMS RC TUNING